7R inwestuje w ostatnią milę w Gdyni i rozwija zaplecze magazynowe na Pomorzu

7R inwestuje w ostatnią milę w Gdyni i rozwija zaplecze  magazynowe na Pomorzu

Przez ostatnie dziewięć lat wolumen przeładunków w Porcie Gdynia wzrósł o 63%, co oznacza, że jego rozwój jest szybszy niż wzrost gospodarczy kraju w tym samym okresie. Od stycznia do października br. przeładowano tu ponad 20 mln ton towarów.[1] Deweloper 7R rozpoczął właśnie budowę magazynu ostatniej mili sieci 7R City Flex – pierwszego obiektu logistycznego w Gdyni, który powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie portu i blisko centrum miasta. To strategiczna lokalizacja z uwagi na wzrost znaczenia transportu morskiego i intermodalnego w łańcuchach dostaw, które rozwijają się mimo pandemii i ograniczeń gospodarczych.

Deweloper 7R umacnia swoją pozycję na Pomorzu, dodając do portfela inwestycji ponad 14 000 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej w ramach 7R City Flex w Gdyni. Obiekt klasy A ma już kilku najemców, którzy docenili znakomitą lokalizację obiektu.  Bliskość portu Gdynia, który uznawany jest za Perłę Polskiej Gospodarki i wewnątrzeuropejskie centrum logistyczne, to jej kluczowy atut. Oddanie budynku do użytku zaplanowane jest w połowie 2021 roku.

W ostatnich latach rynek istniejącej powierzchni magazynowo-logistycznej w aglomeracji trójmiejskiej urósł ponad dziesięciokrotnie. Inwestycja 7R City Flex Gdynia jest częścią tego
pozytywnego trendu, początkiem nowej jakości w tej części miasta i elementem większej całości nazwanej Doliną Logistyczną. Gospodarka to system naczyń połączonych. Nowo powstający magazyn pozytywnie wpłynie na otoczenie, a także stworzy nowe możliwości i rozwiązania dla innych sektorów gdyńskiej gospodarki, w szczególności dla branży TSL znajdującej się na krzywej wznoszącej. A to z kolei przełoży się na nowe miejsca pracy, mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, Wiceprezydent Miasta Gdyni.

Północ to strategiczna część Polski dla 7R. Tutaj firma postawiła swój pierwszy magazyn i z powodzeniem rozwija sieć obiektów big box, jak i magazynów miejskich 7R City Flex Last Mile Logistics. Wiele lat doświadczenia i doskonała znajomość lokalnego rynku to atuty dewelopera, który doskonale rozpoznaje potencjał regionu oraz kontynuuje ekspansję na nadmorskich terenach z bardzo dobrą lokalizacją, dostępem do portów oraz transportu intermodalnego.

Cieszę się, że w tym roku tak aktywnie działamy na Pomorzu. Niedawno wygraliśmy przetarg na zakup 20 ha gruntu w Gdańsku w bezpośrednim sąsiedztwie największego głębokowodnego terminalu na Morzu Bałtyckim - DCT Gdańsk. Aktualnie rozpoczynamy budowę strategicznej inwestycji, magazynu miejskiego, który jest odpowiedzią na rosnące wymagania rynku. Nasz City Flex będzie pierwszym magazynem na logistycznej mapie Gdyni, zlokalizowanym tak blisko portu i centrum miasta. Oprócz funkcji składowania, zapewni możliwość uruchomienia produkcji. Obiekt powstanie według najwyższych standardów zrównoważonego budownictwa. Trwa proces jego komercjalizacji, mówi Maciej Krawiecki, Head of Leasing w 7R.

Generalnym wykonawcą 7R City Flex Gdynia jest Dekpol. To już kolejna wspólna realizacja tej firmy dla dewelopera 7R. Do tej pory partnerzy dostarczyli na rynek nowoczesne obiekty logistyczno-przemysłowe między innymi w Gdańsku, Krakowie, Sosnowcu czy Tczewie.

Miejsca z potencjałem

Trójmiasto określane jest jako rynek wschodzący, siódmy pod względem nasycenia magazynami, o bardzo dużych możliwościach dalszego rozwoju. Region ten przechodzi transformację z lokalnego centrum logistycznego na ważny ośrodek w skali kraju. Wszystko dzięki rozbudowie portów oraz infrastruktury drogowej. Dostęp do autostrady A1, łączącej Północ z Południem Polski, oraz drogi ekspresowej S7, biegnącej w kierunku Warszawy i Krakowa, sprawia, że Pomorze zyskuje na znaczeniu na magazynowo-logistycznej mapie Polski. Rozbudowa portów i rosnące znaczenie handlu elektronicznego to dwa kolejne czynniki, jakie składają się na sukces Pomorza w branży TSL.

Obiekt 7R City Flex Gdynia zaprojektowany został przez wewnętrzny dział architektów dewelopera. Inwestycja zaplanowana jest tak, aby samochody wyjeżdżające w stronę Szczecina miały bezpośrednie połączenie z trójmiejską obwodnicą, co nie pozostaje bez znaczenia dla najemców planujących rozwój działalności logistycznej na północy kraju oraz wykorzystywanie tutejszej dobrze rozwiniętej logistyki morskiej i drogowej.

 

[1] Port Gdynia S.A. https://www.port.gdynia.pl/pl/